FANDOM

Granny to tytułowa antagonistka w Granny, i jedyny nasz wróg w grze. Trzyma gracza zamkniętego w jej domu, i gracz musi rozwiązać zagadki, potrzebne do tego aby uciec z domu.

Gracz ma na ucieczkę 5 dni (z szansą na bonusowy dzień na trybie łatwym lub normalnym). Jeśli Granny go złapie, ogłuszy go kijem Bejsbolowym, rozpoczynając następny dzień w początkowej sypialni. W dniu 5, jeśli gracz zostanie złapany, otrzyma jeden z dwóch kończących grę Cut Scenek (Chyba że ułożył rysunek).

Gracz musi być bardzo uważny, biorąc pod uwagę że Granny słyszy wszystko , i pójdzie do miejsca gdzie usłyszała dźwięki. Niektóre rzeczy robią głośniejszy odgłos niż inne. Gracz może się ukryć przed Granny w Szafie lub pod łóżkiem, albo w innych miejscach gdzie Granny nas nie widzi.

Granny może położyć na ziemię pułapkę na niedźwiedzie, sprawiając że skupiają się bardziej na tym gdzie idzie, niż zbieraniu przedmiotów.

Zachowanie Edytuj

Kiedy gra się zaczyna, Granny zawsze zacznie na krwawym śladzie w piwnicy. Wtedy Granny zacznie się poruszać po domu, patrząc na miejsca gdzie gracz mógłby znaleźć rzeczy.

Granny może pójśćdo większości miejsc w domu, ale nie może wejść do miejsc w których trzeba się czołgać, albo przez deskę na strychu. Granny nie wejdzie Ogrodu ani niższego poziomu sekretnego miejsca, tak o. Tak czy inaczej, pójdzie tam jeśli usłyszy jakiś odgłos w tamtym miejscu.

Jeśli Granny znajdzie gracza, skupi się na znalezieniu najszybszej drodze do Gracza.Jeśli jakiś odgłos zostanie zrobiony podczas pościgu, Granny przeszuka miejsce ostatniego odgłosu.

  • Jeśli gracz trzyma Teddy Bear w dłoni, Granny zacznie chodzić za graczem jak Magnes, a jej oczy będą Czerwone. Kiedy go upuścimy, Granny zacznie się zachowywać normalnie, krótko po tym. Jeśli Teddy zostanie włożony do kołyski, Granny zrespawnuje się w Piwnicy.

Obrona przed Granny Edytuj

Jeśli strzelisz w Granny z Shotgun'a, lub Tranquilizer Dart, albo zamkniemy ją we włączonej Saunie, Granny zemdleje na 2 minuty, 1 minutę, 30 sekund lub 15 sekund, zależy od poziomu trudności. Po tym, Granny zrespawnuje się na Krwawym śladzie w piwnicy, albo gdzieś indziej w domu - jest 50% szansy że zrespawnuje się gdzieś indziej.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli gracz będzie ,,Za dobry" (Podczas 2 dni na łatwym poziomie), Granny doda do drzwi Padlock Code
  • Jeśli Granny zobaczy Gracza zamykającego szafę, zaatakuje go. Tak czy inaczej, jeśli zauważy go chowającego się pod łóżko, jest szansa że go zaatakuje
    • Granny ma alternatywny Jumpscare dla graczy którzy zostali złapani pod łóżkiem.
  • Granny czasem sama zwala rzeczy, i biegnie do odgłosu, myśląc że Gracz zrobił ten odgłos.
  • Granny nie może wpaść we własną pułapkę na Niedźwiedzie